Science Sessions

Session 1: Der Handel ist tot, es lebe die Marke im Handel

Chair: Prof. Dr. Bernhard Heidel (Hochschule RheinMain)

  1. Customer-oriented atmospheric effects of online shops: Relevance for store brand management and initial scaling approaches for the German market (Prof. Dr. Jörn Redler, Hochschule Mainz)
  2. Perceived consistency of the retailers marketing instruments is the key to create a strong retail brand (Prof. Dr. Frank Hälsig, HTW Saarland)
  3. Handelsmarken und Retailer Brands im deutschen Modehandel (Prof. Dr. Joachim Hurth, Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften)

Session 2: Implementieren mit Markenprojekten und Markentools

Chair: Jürgen Gietl (BrandTrust)

  1. Addressing the gap between brand strategy and service design: Developing and communicating the brand experience proposition (Dr. Alves de Motta Filho, University Twente)
  2. Entwicklung und Anwendung eines Evaluationsinstrumentes zum Prozess-Monitoring der Markenführung in Industriegüterunternehmen (Jonas Kütt, Kantar Germany GmbH)
  3. Epic fail: Exploring reasons, outcomes and indicators of brand project failure (Dr. Marc Herz, Kleinundpläcking; Dr. Nicco Krezdorn, Medizinische Hochschule Hannover)

Session 3: Ich liebe meine Marke – und ihre Partner

Chair: Prof. Dr. Dirk-Mario Bolz (HWR Berlin)

  1. How deep is your love? – Der Einfluss der Liebesbeziehung zwischen Konsument und Marke auf die Beziehung zum Konkurrenzumfeld (Janine Klenke, design akademie berlin)
  2. The impact of customer experience in offline vs. online channels on millennials’ brand loyalty in the fashion industry (Katja Bertsche, Prof. Dr. Lars Binckebanck, Hochschule Furtwangen)
  3. Rethinking brand fit in co-branding: antecedent, consequence, or both? (Prof. Dr. Philipp A. Rauschnabel, Universität der Bundeswehr München; Dr. Nina Krey, Rowan University)

Session 4: Marke ist mehr!

Chair: Prof. Dr. Karsten Kilian (Hochschule Würzburg-Schweinfurt / markenlexikon.com)

  1. Personal branding: A review on a contemporary phenomenon (Stefan Scheidt, Prof. Dr. Jörg Henseler, University Twente)
  2. Kunst gegen Leerstand und Tristesse – Urban Art Infusion-Effekt im Kontext der Einkaufscenter-Marke (Prof. Dr. Carsten Baumgarth, HWR Berlin)
  3. The use of design thinking within the brand management discipline: A literature review (Benedikt Halstrick, University of Twente; Prof. Dr. Holger J. Schmidt, Hochschule Koblenz; Prof. Dr. Jörg Henseler, University of Twente)