Session 1: Der Handel ist tot, es lebe die Marke im Handel
Chair: Prof. Dr. Bernhard Heidel (Hochschule RheinMain)
- Customer-oriented atmospheric effects of online shops: Relevance for store brand management and initial scaling approaches for the German market (Prof. Dr. Jörn Redler, Hochschule Mainz)
- Perceived consistency of the retailers marketing instruments is the key to create a strong retail brand (Prof. Dr. Frank Hälsig, HTW Saarland)
- Handelsmarken und Retailer Brands im deutschen Modehandel (Prof. Dr. Joachim Hurth, Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften)
Session 2: Implementieren mit Markenprojekten und Markentools
Chair: Jürgen Gietl (BrandTrust)
- Addressing the gap between brand strategy and service design: Developing and communicating the brand experience proposition (Dr. Alves de Motta Filho, University Twente)
- Entwicklung und Anwendung eines Evaluationsinstrumentes zum Prozess-Monitoring der Markenführung in Industriegüterunternehmen (Jonas Kütt, Kantar Germany GmbH)
- Epic fail: Exploring reasons, outcomes and indicators of brand project failure (Dr. Marc Herz, Kleinundpläcking; Dr. Nicco Krezdorn, Medizinische Hochschule Hannover)
Session 3: Ich liebe meine Marke – und ihre Partner
Chair: Prof. Dr. Dirk-Mario Bolz (HWR Berlin)
- How deep is your love? – Der Einfluss der Liebesbeziehung zwischen Konsument und Marke auf die Beziehung zum Konkurrenzumfeld (Janine Klenke, design akademie berlin)
- The impact of customer experience in offline vs. online channels on millennials’ brand loyalty in the fashion industry (Katja Bertsche, Prof. Dr. Lars Binckebanck, Hochschule Furtwangen)
- Rethinking brand fit in co-branding: antecedent, consequence, or both? (Prof. Dr. Philipp A. Rauschnabel, Universität der Bundeswehr München; Dr. Nina Krey, Rowan University)
Session 4: Marke ist mehr!
Chair: Prof. Dr. Karsten Kilian (Hochschule Würzburg-Schweinfurt / markenlexikon.com)
- Personal branding: A review on a contemporary phenomenon (Stefan Scheidt, Prof. Dr. Jörg Henseler, University Twente)
- Kunst gegen Leerstand und Tristesse – Urban Art Infusion-Effekt im Kontext der Einkaufscenter-Marke (Prof. Dr. Carsten Baumgarth, HWR Berlin)
- The use of design thinking within the brand management discipline: A literature review (Benedikt Halstrick, University of Twente; Prof. Dr. Holger J. Schmidt, Hochschule Koblenz; Prof. Dr. Jörg Henseler, University of Twente)